فروشگاه اینترنتی کشمش

فروشگاه اینترنتی کشمش

فروشگاه اینترنتی کشمش

فروشگاه اینترنتی کشمش

فروشگاه اینترنتی کشمش

کلمات کلیدی

علت اسهال خونی در کودکان

 علت اسهال خونی در کودکان ، علت اسهال خونی در کودکان چیست ، درمان اسهال خونی در کودکان ، دلیل اسهال خونی در کودکان ،علت اسهال خونی در نوزادان،علت اسهال خونی در نوزادان،درمان اسهال خونی کودکان در طب سنتی،علت اسهال خونی کودکان

علت اسهال خونی در کودکان ، علت اسهال خونی در کودکان چیست ، درمان اسهال خونی در کودکان ، دلیل اسهال خونی در کودکان 

بیماری اسهال خونی در کودکان

توجه داشته باشید که اسهال خونی شایع ترین نشانه بیماری های التهابی روده است که در صورت درمان نشدن و یا اقدام به خوددرمانی در درازمدت باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.بیماری های التهابی روده باعث تحریک روده بزرگ می شود و شامل دو نوع بیماری کرون و کولیت اولسروز است که هر کدام نوع خاصی از روده را درگیر می ‌کند.شایع ترین نشانه بیماری التهابی روده ،علائم گوارشی مانند اسهال خونی، درد شکم، بی اشتهایی و کم خونی است اما در 10 درصد موارد ممکن است بیمار قبل از بروز علائم گوارشی دچار درد و تورم مفاصل مختلف بدن خصوصاً در ناحیه گردن و کمر شود.علت اصلی بیماری های التهابی روده هنوز مشخص نشده، اما نظریه هایی در خصوص ارتباط استفاده از مواد افزودنی در غذاها وراثت و خودایمنی بودن این بیماری وجود دارد که هنوز به اثبات نرسیده است.بیمارانی که به مدت بیش از 10 تا 15 روز دچار اسهال خونی هستند، به هیچ وجه نباید اقدام به خود درمانی و استفاده از داروهای ضد اسهال کنند.کم خونی، سوء تغذیه، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ از عوارض عدم درمان بیماری التهابی روده است و بیماران باید با مراجعه به متخصص، برای انجام کولونوسکوپی و تشخیص و درمان بیماری های التهابی روده اقدام کنند.در این مطلب از سایت جسارت به علت اسهال خونی در کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.درمان اسهال خونی نوزاد می تواند به آسانی صورت پذیرد.

علائم و علت اسهال خونی در کودکان

به طور علمی اسهال خونی به طور عمده توسط دو میکروارگانیسم به نام انتامبا هیستولیتیکا (نوعی انگل) و شیگلا (نوعی باکتری) ایجاد می‌شود. هر کدام از این ارگانیسم‌ها می‌توانند روده‌ی بزرگ را آلوده کنند و باعث اسهال حاد، تب و درد شکم شوند.نشانه‌های اسهال خونی چیست؟اسهال خونی معمولا با ترکیبی از علائم زیر مشخص می‌شود:– حالت تهوع– حرکات شل روده یا نیاز شدید به دستشویی رفتن– درد شکم– تندرنس شکمی– تب– کاهش وزن .احتمال وجود خون در مدفوع نیز به دلیل عفونت وجود دارد.

دلایل اسهال خونی در کودکان

همانطور که می دانیدگاهی اوقات اسهال حاوی خون یا مخاط است. شناسایی اسهال خفیف ممکن است کمی مشکل باشد، زیرا در کودکان سالم هم تعداد دفعات اجابت مزاج و قوام مدفوع با توجه به سن و رژیم غذایی متفاوت است. برای مثال، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند و هنوز دریافت مواد غذایی جامد را آغاز نکرده‌اند، دارای مدفوع شل‌تری هستند که طبیعی در نظر گرفته می‌شود. افزایش ناگهانی تعداد دفعات دفع مدفوع و تغییر قوام آن ممکن است نشانه اسهال در نوزادان باشد. با این حال، داشتن مدفوع آبکی در مدت بیش از ۲۴ ساعت هرگز طبیعی نیست.یک علت شایع اسهال کودکان گاستروانتریت ویروسی یا همان آنفولانزای معده است که با تهوع و استفراغ بروز می‌کند. بسیاری از ویروس‌های مختلف عامل آن می‌توانند به راحتی در محیط خانه، مدرسه و مهدکودک همه‌گیر شوند. اگرچه علایم بیماری فقط چند روز طول می‌کشد، اما بچه‌های مبتلا (به خصوص نوزادان) که قادر به مصرف مایعات کافی نیستند، می‌توانند در معرض کم آبی بدن قرار گیرند.عفونت روتاویروس یکی از علل مکرر گاستروانتریت ویروسی در بچه ها است. روتا معمولاً باعث اسهال انفجاری آبکی می‌شود و در طول زمستان و اوایل بهار به خصوص در مراکز مراقبت از کودکان و بیمارستان‌های اطفال شایع است. با این حال، توصیه‌ی به تزریق واکسن آن در نوزادان از حدود ۷۵ درصد موارد عفونت روتاویروس جلوگیری می‌کند.کودکان مبتلا به اسهال ممکن است اشتهای خود را از دست بدهند یا دچار کاهش وزن ناگهانی، تب و استفراغ هم‌زمان شوند. اگر اسهال شدید باشد و برای مدت زمان طولانی طول بکشد، احتمال کم آبی بدن افزایش می‌یابد. نوزادان و کودکان خردسال می‌توانند با سرعت بیشتری و گاهی اوقات حتی در مدت زمان کمتر از یک روز دچار کم آبی شوند. کم آبی شدید می‌تواند منجر به تشنج، آسیب مغزی و مرگ شود.

  • بندر موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی